על התעמרות בעבודה

התעמרות בעבודה, או התנכלות תעסוקתית, מתארת התנהגות שאינה פיזית, החוזרת על עצמה במסגרת העבודה, שהיא מטרידה, משפילה ופוגעת.

התנהגויות שעשויות להוות התעמרות בעבודה:

  • התנהגות מילולית: צעקות, קללות, גידופים, העלבות, ביקורת לא מוצדקת, התבטאויות פוגעניות.
  • התנהגות לא מילולית: הבעות פנים מאיימות, תנועות גוף מאיימות, התעלמות מופגנת, ניטור יתר, בקרת יתר, דקדקנות יתר.
  • התנהגות פוגענית אחרת: הפצת שמועות, רכילות, השפלה בפני אחרים, שלילת אחריות, הטלת משימות בלתי אפשריות, בידוד חברתי.

התעמרות יכולה לבוא מצד:

  • מעסיק: מנהל, ממונה, בעל תפקיד בכיר.
  • עמית לעבודה: קולגה, חבר לעבודה.
  • לקוח או ספק: אדם חיצוני המקבל שירות מהעובד.